pl en de fr

Komunikaty dla mieszkańców

Od 1 lipca wszyscy właściciele i zarządcy budynków lub lokali mają obowiązek złożyć deklarację o używanym źródle ciepła do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). W budynkach wielorodzinnych odpowiada za to zarządzający obiektem, jednak właściciele domów jednorodzinnych będą musieli złożyć deklarację samodzielnie.

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków obejmie całą Polskę i pomoże w zlokalizowaniu, a w następnym kroku w wymianie przestarzałych pieców i kotłów, czyli tak zwanych „kopciuchów”. Za stworzenie, wdrożenie i prowadzenie ewidencji odpowiedzialny jest Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego (GINB).

Kto i w jakim terminie musi złożyć deklarację?

Deklarację musi złożyć właściciel lub zarządca budynku lub lokalu, w którym znajduje się źródło ciepła o mocy do 1 MW. Właściciel lub zarządca ma na to 12 miesięcy od 1 lipca 2021 r. Jednak w przypadku nowo powstałego obiektu czas jest znacznie krótszy – w takim przypadku deklarację należy złożyć w ciągu 14 dni od uruchomienia nowego źródła ogrzewania.

W jaki sposób można złożyć deklarację?

Deklarację można złożyć na 2 sposoby:

  1. w formie elektronicznej za pomocą systemu teleinformatycznego CEEB, przy użyciu Profilu Zaufanego lub dowodu osobistego z warstwą elektroniczną – jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób, który pozwala złożyć deklarację bez wychodzenia z domu,
  2. w formie papierowej – wypełniony dokument można wysłać listem albo złożyć osobiście we właściwym urzędzie dzielnicy (zgodnie z lokalizacją budynku); wzór deklaracji do wypełnienia można pobrać ze strony CEEB.

Jakie dane należy podać w deklaracji?

W deklaracji wymagane są wyłącznie podstawowe dane:

  1.  imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
  2. adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
  3. informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
  4. numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
  5. adres e-mail (opcjonalnie).

Więcej informacji

Wszelkie informacje na temat CEEB są publikowane na stronie GINB: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq 

Pytania na temat CEEB należy kierować do przedstawicieli GINB na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W sobotę, w 18 punktach w całej Warszawie, można dokonać samospisu w ramach trwającego Narodowego Spisu Powszechnego 2021. W tym dodatkowym dniu pracy Delegatury Biura Administracji i Spraw Obywatelskich będą obsługiwać osoby, które do tej pory nie miały takiej możliwości.

W sobotę, w 18 punktach w całej Warszawie, będzie można dokonać samospisu w ramach trwającego Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021. W tym dodatkowym dniu pracy Delegatury Biura Administracji i Spraw Obywatelskich będą obsługiwać osoby, które do tej pory nie miały takiej możliwości.

Zapraszamy mieszkańców Warszawy do dzielnicowych Delegatur Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w najbliższą sobotę, 12 czerwca, na dzień otwarty. Wyznaczeni pracownicy będą obsługiwać osoby, które zgłoszą się w celu dokonania samospisu w godz. od 9:00 do 13:00.

Poniżej znajduje się lista z adresami wszystkich 18 punktów:

  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Bemowo (ul. Powstańców Śląskich 70, 01-381 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Białołęka (ul. Modlińska 197, 03-122 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Bielany (ul. Stefana Żeromskiego 29, 01-882 Warszawa;
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Mokotów (ul. Rakowiecka 25/27, 02-517 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Ochota (ul. Grójecka 17a ,02-021 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Praga-Południe (ul. Grochowska 274, 03-841 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Praga-Północ (ul. ks. Ignacego Kłopotowskiego 15, 03-708 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Rembertów (al. gen. A. Chruściela "Montera" 28, 04-401 Warszawa);
  • Wydział Ewidencji Ludności i Rejestracji Pojazdów Właściwy dla Dzielnicy Śródmieście (ul. Leona Kruczkowskiego 2, 00-412 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Targówek (ul. Ludwika Kondratowicza 20, 00-983 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Ursu (ul. Plac Czerwca 1976 r. nr 1, 02-495 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Ursynów (al. Komisji Edukacji Narodowej 61, 02-777 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Wawer (ul. Żegańska 1, 04-713 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Wesoła (ul. 1 Praskiego Pułku 33, 05-075 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Wilanów (ul. Franciszka Klimczaka 2, 02-797 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Włochy (al. Krakowska 257, 02-133 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Wola (al. Solidarności 90, 01-003 Warszawa);
  • Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Żoliborz (ul. Juliusza Słowackiego 6/8, 01-627 Warszawa). 

Dla osób głuchych, komunikujących się tylko z osobami posługującymi się polskim językiem migowym zorganizowano punkt w Urzędzie m.st. Warszawy, przy ul. Kruczkowskiego 2. By skorzystać z takiego stanowiska, należy wcześniej się umówić pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Stanowisko samospisowe dla osób głuchych znajduje się na parterze budynku, w sali obsługi Biura Administracji i Spraw Obywatelskich. Osoby, które nie mają możliwości dokonania samospisu, mogą skorzystać z wywiadu przeprowadzonego bezpośrednio lub telefonicznie przez rachmistrza. Wszelkie informacje dostępne są pod numerem 22 279 99 99. Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań potrwa do 30 września 2021 r., a przeprowadza go Główny Urząd Statystyczny.

 

Informuję, że  związku z prowadzonymi przez Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych ćwiczeniami taktyczno – specjalnymi pod kryptonimem RENEGADE\SAREX-21, w dniach 17-21 maja 2021 roku planowane jest uruchomienie syren alarmowych i nadanie treningowego sygnału ogłoszenia alarmu, dotyczącego zagrożenia z powietrza, tj. sygnału akustycznego modulowanego w czasie 3 min. Odwołanie alarmu nastąpi poprzez nadanie treningowego sygnału odwołania alarmu, tj. sygnału akustycznego ciągłego w czasie 3 min. Ćwiczenie ma na celu sprawdzenie systemu ostrzegania i alarmowania ludności.

lato w miescie 2021

Lato w Mieście 2021 r.

28 czerwca – 31 sierpnia 2021 r.

Feryjne Placówki Edukacyjne na Żoliborzu

Matura jest egzaminem dojrzałości, po zdaniu którego można wejść w dorosłe życie. Jej wyniki będą decydować o Waszej przyszłości - dalszej edukacji lub zawodzie. Po ukończeniu 18 lat stajecie się dorośli, macie swoje prawa i obowiązki jako obywatele. Jednym z nich jest udział w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań. Dzięki uczestnictwu w spisie nie tylko macie możliwość potwierdzenia swojej dojrzałości obywatelskiej, ale również bezpośrednio wpływacie na obraz współczesnego młodego pokolenia, pokazując jego stosunek do narodowości, wyznania, czy niepełnosprawności. Poprzez samospis na stronie https://spis.gov.pl/ możecie współuczestniczyć w tym badaniu na własnych warunkach, pamiętając że liczy się każdy.

Życzymy Wam dobrych wyników na maturze, pomimo trudów izolacji i zdalnych lekcji. Powodzenia i do zobaczenia na stronie spisowej.

Maturzysci 1200 x 1200

 

W celu upamiętnienia 78. rocznicy powstania w getcie warszawskim, w dniu 19 kwietnia o godz. 12.00 planowane jest włączenie syren alarmowych i nadanie sygnału akustycznego ciągłego trwającego 1 minutę.

Jaki zasięg zabudowy śródmiejskiej? Wyłożenie zmian studium do publicznego wglądu.

Masz pomysł, chcesz go zgłosić do budżetu obywatelskiego, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Chcesz porozmawiać o szczegółach projektu z pracownikami urzędu? A może nie do końca wiesz, czym jest budżet obywatelski i chcesz się dowiedzieć?

Szanowni Państwo, Informujemy mieszkańców m.st. Warszawy, że w dniach 24 grudnia 2020 r. (Wigilia) oraz 31 grudnia 2020 r. (Sylwester) Punkty Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (tzw. PSZOK) będą czynne w godzinach od 9:00 do 14:00.

Młodzieżowa Rada m.st. Warszawy podjęła wraz z Władzami oraz Urzędem m.st. Warszawy inicjatywę mającą na celu wsparcie potrzebujących uczniów i wyposażenie ich w komputery niezbędne do uczestnictwa w lekcjach online. 

  • Przejdź do profilu Urzędu Dzielnicy Żoliborz w serwisie Facebook
  • Przejdź do profilu Urzędu Dzielnicy Żoliborz w serwisie twitter
  • Przejdź do profilu Urzędu Dzielnicy Żoliborz w serwisie youtube
Śladami Powstańczego Żoliborza